berlinresan.

Dag 1.
åkte från Växjö station klockan 17.00, bytte tåg i Alvesta som tog oss till Malmö.
Där väntade vi på nästa tåg som då var natttåg, medans vi väntade gick vi till en uteservering och drack an varsin öl.
tog även finfina bilder. :)
klockan 22.00 bar det av till Berlin, delade tåghytt med Simon, Chris & Jali. Vi minglade runt på färjan och kollade läget,
jag åt även lite. Fick bara 1 timmes sömn den natten eftersom en del ville börja festa redan på tåget.
haha, ja men det var kul iaf!

Dag 2.
var framme i Berlin vid halv 6 nästa morgon, jag var död och kände mig hur jävla sliten som helst.
Vi åkte tunnelbana till vandrarhemmet som låg i en del i Berlin som hette Güntzelstrasse,
lämnade väskorna eftersom vi inte fick vårat rum förrän på eftermiddagen. Åt även frukost,
hann byta kläder vilket var riktigt skönt eftersom jag hade sovit i kläderna och allt.
Vi tog oss till en busstation och hoppade på bussen som tog oss till nån byggnad som var hur cool som helst!
såg utsikt över hela Berlin, det var liksom som en stor glasbubbla som man kunde gå upp för och få se världens utsikt.
Efter det så gick vi lite runder i Berlin, såg bland annat Brandenburger Tor, massa parker, något minne för alla Judar, Berlinmuren och massa andra byggnader och kyrkor. Det var faktiskt intressant.
Jag och Rebecca åt pizza, som var hur äcklig som helst. det var fisk på den och ja, usch helt enkelt!
Vi åkte tillbaka till vandrarhemmet som hette "Jugengästehaus"
vi fick våra rum, jag delade med Jali, Rebecca, Klara, Ramona och Lulle.
Jag somnade som en stock och sov i 2 timmar, gick och duschade och vi började göra oss iordning för fest :D
innan festen gick ett gäng tjejer ut och åt på restaurang vilket var riktigt mysigt.
efter alla var färdiga med det så gick vi till ett snabbköp och köpte 3 kassar med alkohol!
Tog oss till Chris & Simons rum och vi började dricka och ha det allmänt trevligt. De snurrade till rätt rejält, det kom ännu mer folk, och vi körde ölspelet. Har massa minnesluckor från kvällen,
När klockan närmade sig 22.00 åkte vi till en annan stadsdel av Berlin och hittade en jättemysig bar som var på 13:onde våningen. NICE! och sen minns jag inte mer, men har fått höra lite roliga grejer som jag hade gjort, haha!

Dag 3.
Vaknade med världens huvudvärk klockan 8, skulle gå upp för att gå på en guidetur.
vilket var hur segt som helst och världens sämsta guide. Jag slutade lyssna och va i min egna lilla värld. :)
haha. Efter det var det dags för lunch och jag, Ramona, Lulle och Chris hittade donkan.
det var riktigt gott att få mat i sig. :D där satt vi ett tag och bara chillade.
Vi gick iväg igen och åkte hem och tog det lugnt, jag och ramona gick i väg och löpte massa chips och gott!
har aldrig ätit så mycket chips som jag har gjort dessa dagar.
jag och tre tjejer till blev stoppade på tunnelbanan och jag har nog aldrig varit så arg. Skällde ut gubben på en blandning mellan svenska, tyska & engelska. Så vi fick varsin böteslapp på 40£ vilket är ungefär 500 svenska kronor.
på kvällen var det bio. Vi såg the reader med tysk dubbning, efter det blev mitt humör lite bättre, åkte tillbaka till Vandrarhemmet och vi tjejer låg och snackade på rummet ett tag, fick även sällskap av Simon.
det var trevligt. Somnade runt 1. :)

Dag 4.
Fick sovmorgon till halv tio, vilket inte räckte för mig för jag satt och sov på föreläsningen som vi hade.
bra jobbat carro! (Y)
Efter det så åkte vi nånstans och kollade på andra byggnader och massa sånt.
fixade även det med bötesgrejen.
Efter det åkte vi till Kurfürstendamm och shoppade loss. :D
jag var i himmelriket, vilka affärer det fanns. Synd att jag inte hade mer pengar, det var så mycket jag ville ha.
KDW, ett köpcenter med bara svindyra saker och märken som Gucci, Prada.
tvåvåningsaffärer som adidas, puma och Zara.
ja herregud, vad nice det var. ;D
Jag köpte ett par snygga skor, efter ha provat ungefär 20 stycken.
4 tröjor blev det med.
Jag tatuerade mig med, fast ingen riktig då. utan en som håller ungefär 3 veckor. En tiger i nacken blev det :)
supernöjd blev jag iaf.
åkte hem och duschade och gjorde sig snygg för att gå ut på kvällen, men före det var vi på nån teater som var det tråkigaste jag sett. ville bara att den skulle ta slut.
När den var slut gick vi till en bar och satt där och drack och hade superkul,  flörtade med bartendern för han var riktigt snygg! Slutade med att jag fick en Tequilla Sunrise gratis :)  hahaha! :D
åkte hem väldigt snurrig i huvudet, stannade på donken och köpte nattkäk. åt det på tunnelbanestationen. :)
och vilka äckliga tyskar det finns, kan fan inte gå nånstans med kjol och bara ben utan att någon skrek: Snygga ben!
bra att man får komplimanger iaf, men ändå lite läskigt.
Kom hem och vi fick besök av några från natur på rummet som vi satt och snackade med ett tag, sen somnade jag som en stock.
Ännu en bra dag i Berlin!

Dag 5.
Sista dagen, vi åkte till Potsdam. Kollade runt i affärer och gick nån guidetur på ett slott som var riktigt enormt,
en upplevelse verkligen!
efter det fick vi ledigt till kvällen så vi gick och åt för alla gnällde att vi var hungriga. Dönerkebab blev det. :D det måste de importera till Sverige, det var sjukt gott!
 kollade runt på stan en bra stund innan vi åkte hem till vandrarhemmet.
Hade sjukt kul på tunnebanan hem med massa folk :) skrattade så jag nästan grät.
umgick med folk från skolan som man knappt ha sett innan, men det är bara skoj =)
packade sina saker och gick ut och åt en ryskbuffé alla tillsammans.
Hämtade packningen på vandrarhemmt och åkte till Berlins Hauptbanhof för att åka natttåget hem till Sverige.
bäddade, åt upp mitt Tofeffeepaket och skulle sova vilket inte gick så bra.
Ramona började sjunga högsång och jag skrattade så jag grät, men tillslut somnade jag ändå med musiken i lurarna.
Vaknade mitt i natten av att det var iskallt i hytten så Ramons flyttade över till mig så vi delade säng och hade det varmt och skönt resten av natten.

klockan 8 morgonen efter var vi framme i Malmö, där vi väntade 1 timma på tåget som tog oss hem.
alla satt och åt frukost utom jag, jag åt godis. Hade inga pengar kvar. =)
Sov på tågresan hem, kom till Alvesta där vi fick vänta en timma, vilket var hur segt som helst.
Kom äntligen till Växjö där pappa hämtade mig och jag kom hem :D
duschade och somnade och sov i 3 timmar!

En jättebra resa som var sjukt rolig,
massa skratt och roligheter.
bra minnen som jag kommer minnas resten av livet!!
GREAT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0