100

1. Hur gammal är du om fem år? 27,5 år. Herregud, jag börjar bli gammal...

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Hm, räknas datorn? annars ingen, eller jo Simon när vi sov.

3. Hur lång är du? 167

4. Vilken är den senaste filmen du sett? Smurfarna 2, jag älskar de blåa söta figurerna!

5. Vem ringde du senast? Mamma

6. Vem ringde dig senast? Mamma

7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "kolla fb :*"

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? sms, jag gillar inte riktigt att prata i telefon

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? de var aldrig gifta men gick skilda vägar när jag var 5 år..

10. När såg du senast din mamma? förra helgen

11. Vilken ögonfärg har du? blågrå tror jag.

12. När vaknade du i dag? Första gången vid halv 9, och sen halv 11. då var det dags att gå upp!

13. Vilken är din favoritjulsång? har många, älskar julmusik!

14. Vilken är din favoritplats? Hemma är alltid bäst!

15. Vilken plats föredrar du minst? Sjukhus! Så. jäkla. deprimerande. Vita väggar, tidningar om sjukdomar, snörvlande folk runtomkring och en riktig dålig stämning helt enkelt. Snacka om att få ångestattacker!

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? då är jag 32 år, jag hoppas jag har minst 2 barn, hus och bil. hela köret! 

17. Vad skrämde dig om natten som barn? Ingenting, jag var ett tufft barn!

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Ola-Conny i en stark resa, skrattade så tårarna kom! hahahaha

19. Hur stor är din säng? 160 men ändå för liten för två personer

20. Har du stationär eller bärbar dator? tre bärbara...

21. Sover du med eller utan kläder på dig? trosor och tröja, hatar sova naken. hehe

22. Hur många kuddar har du i sängen? 4 stycken

23. Hur många landskap har du bott i? ett, och så lär det bli genom hela livet skulle jag tro

24. Vilka städer har du bott i? växjö och kalmar

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? strumpor, eftersom jag HATAR fötter så måste jag alltid ha stumpor på mig inomhus, i värsta fall funkar morgontofflor med.

26. Är du social? Ja det måste jag väl ändå säga

27. Vilken är din favoritglass? Päron, mums!

28. Vilken är din favoritefterrätt? är inte så jätteförtjust i efterrätter, men ge mig ett ballerinakex så blir jag glad :)

29. Tycker du om kinamat? faktikst inte

30. Tycker du om kaffe? NEJ! och det spelar ingen roll hur mycket alla tjatar, jag kommer inte börja heller.

31. Vad dricker du till frukost? juice

32. Sover du på någon särskild sida? höger sida eller rygg.

33. Kan du spela poker? Har glömt reglerna, men om någon påminner mig, bring it on!

34. Tycker du om att mysa/kela? ofcourse!

35. Är du en beroendemänniska? haha ja!

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Inte känner men vet några stycken.

37. Vill du ha barn? jajamänsan! minst 2.

38. Kan du några andra språk än svenska? engelska då. har kunnat tyska med, men har tappat de kunskaperna

39. Har du någonsin åkt ambulans? i passagerarsätet när mamma åkte, annar inte

40. Föredrar du havet eller en bassäng? poolen eftersom jag är rädd för vatten där man inte ser botten!

41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder utan tvekan!

42. Äger du dyrbara smycken? - Nja, tror inte det.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Hm, ingen aning faktiskt...

44. Kan du rulla med tungan? Nej..

45. Vem är den roligaste människan du känner? bra fråga? Men jag själv såklart! jag är så jävla rolig

46. Sover du med gosedjur? nej

47. Vad har du för ringsignal? Vanlig tråkig iPhone-signal.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Japp, gamla linnen som fungerar utmärkt under tjocktröjor

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? simons kalsonger

50. Flirtar du mycket? nej, inte nu när jag är i ett förhållande

51. Kan du byta olja på bilen? Kan, kan jag nog, men gör jag det? Nej. det är sånt man har pojkvänner till!

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? haha nej, och tur är väl det. annars skulle jag vara fattig nu

53. Vilken var den senaste boken du läste? Utöver kurslitteratur, så 50 shades

54. Läser du dagstidningen? Nej.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? SOLO it is!

56. Dansar du i bilen? haha nej? hur skulle det går till?

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? NRJ

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? handlingslista

59. När var du i kyrkan senast? hjälp, det minns jag inte ens. Var i ett kapell när Johan&Vickan gifte sig

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Kenta for president!

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? två nätter, alltså två nätter för mycket, haha!

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? mitt minne är bra men kort så jag minns inte

63. Vad lyssnar du på just nu? Tv:n för tillfället.

64. Har du varit med i tidningen? Ja.

65. Vad är det konstigaste du ätit? Kattmat

66. Vem såg dig naken senast? Brukar inte visa mig naken inför någon annan än mig själv och Simon.

67. Vad är det för färg på din tandborste? röd/vit

68. Hur imponerar man på dig? Man är rolig, charmig, jordnära och trevlig. 

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Beror på anledning men det är nog simon eller en kompis!

70. Har du någon piercing? öronen

71. Din största vinst? 200 kronor kanske?

72. Civilstånd? Sambo/förlovad

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen?  Facebook, olika bloggar

74. Är du fåfäng? Ja ganska fast ändå inte. Beror på vad man jämför med.

75. Ångrar du någonting du gjort? Yes!

76. Hur gammal är din pappa? 51

77. Vilket är ditt drömjobb? Egentligen är det väl ekonomisk oberoende. men förskollärare är inte illa pinkat det heller! fast egentligen ville jag ju bli mäklare. vad gick fel? Svar: betygen!

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Finns hur mycket som helst jag skulle vilja göra om jag hade haft råd!

79. Vad har du haft för husdjur? Dammråttor

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig?
-Hm, jag måste gå på toa precis innan jag ska sova. Alltså om jag har bäddat ner mig och kollar på tv måste jag ändå gå upp och kissa en sista gång.
- Jag har nästan ingen kontakt med min pappa, enligt mig är han inte värd att bli kallad pappa
- jag faller väldigt lätt för grupptrycket

81. Svär du ofta? haha ja för fan!

82. Sverige när det är som bäst? Sol sol sol!

83. Kan du åka slalom? Nej jag kan inte åka skidor.

84. Vad har du ätit i dag? Smoothie och nudlar,

85. Vad har du för utbildning? håller nu på med förskollärarutbildningen!

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? hm, min mun? haha, gillar att min underläpp är tjock, ingen silikon här inte.

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? just nu: rumpa och näsan. den är så stor och sne!

88. Vilken är din bästa egenskap? Jag vill alltid mina nära och kära väl. sätter oftast de före mig själv

89. Vilken är din sämsta egenskap? Jag har ofta förutfattade meningar...

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? Öhm, ingen...

91. Saknar du något? saknar gamla goda tiden när man var sådär  14-15 år

92. Är det viktigt att fira födelsedagar? Ja självklart. Att bli firad och att folk visar att dom bryr sig om en gör alla glada så det är viktigt.

93. Vad gör dig ledsen? döden. tänk vad hemskt att en dag får det där samtalet att någon som står dig nära inte finns längre.

94. Vad gör dig glad? 
mina nära och kära såklart! och roliga klipp gör tillvaron lite lättare att leva 

95. Har du varit gift eller förlovad? förlovad sen 3 år tillbaka nu

96. Vad ska du göra i helgen? I helgen ska jag jobba. och kolla mello såklart!

97. Vad är det knasigaste du gjort? Hmm, jag har gjort ganska många knäppa saker genom åren. 

98. Vad har du för laster? shoppa kläder 

99. Vem är din förebild? Johanna! 

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? dela mitt egengjorda knäckebröd i små bitar och sen fortsätta kolla tv.


Kommentarer
Postat av: johanna

jag älskar dig, du är bäst<3

2014-02-04 @ 00:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0